Al cui ești tu, mă? este un calup al experiențelor, fiecare scurtmetraj având rolul de a evidenția felul în care cineaștii percep fațetele realității din cotidian și din mediul în care se află. Sentimentul de apartenență devine un element-cheie în explorarea continuă a propriei persoane printr-un montaj dinamic, în filme observându-se directețea stilului documentar și simțindu-se participarea directă, personală a creatorilor.

Filmele ne introduc într-o lume a extenuării, a alienării și luăm contact cu o serie de teme de actualitate, cum ar fi dinamica dintr-o familie de imigranți, ca în cazul animației Nobody Taught Us How to Fix a Leaky Ceiling (r. Julia Yoo), care se deschide calupul, sau îndoiala de sine scoasă la iveală după un an de pandemie, după o îndelungată lipsă de contact uman, temă prezentă în scurtmetrajul With Love (r. Mily Patton). În With Love, printr-o scrisoare adresată mai mult ei însăși, scrisoare cu rol vindecător, regizoarea își recunoaște neputința, regretul, își argumentează absența față de cei dragi și explorează relația sa cu propria locuință în care a stat în singurătate atâtea luni.

În pendulatorul Mic și mare (r. Sofia Cusnir) suntem purtați involuntar între raportul dintre înțelesuri ale cuvintelor, spre sforțări intrinseci, până când însăși definiția vizionării noastre este pusă sub semnul întrebării. Dualitatea scurtmetrajului percutează prin intermediul celor două personaje principale: zero și unu, ea și el, alb și negru, mic și mare. Întrebarea retorică ce este pusă de calup nu își poate găsi un răspuns mai sensibil ca aici: pus între alb și negru, sunt gri, iar între mic și mare, sunt și mic, și mare, dar cel mai important, sunt mediu.

Contrastând, 3 Epistolary Films (r. Regizor colectiv) ne prezintă mozaical trei fire narative emergente din dihotomia realizata de alb și negru. O meditație ce emoționează asupra unei iubiri adolescentine de actualitate, o iubire ce se completează cu măsura setată de metraj prin simplitatea și sinceritatea ei. Integrarea mustind de speranță a unei alte culturi în spațiul francofon. Confesiunea unei liceene asupra belicozității exterioare în raport cu înfățișarea sa. Calupul continuă cu câteva scurtmetraje ale acceptării, ale împăcării cu propriile experiențe, gânduri și sentimente. În Și… (r. Corina Maria Oancea), Eu (r. Ana-Maria Mihailidis) și „Acasă” are plural? (r. Carme Ferrando), se observă consecințele aduse de unele momente definitorii ale vieții cum ar fi lipsa unui părinte în cazul documentarului Și… în care regizoarea schițează mediul familiar confortabil și, mai mult, se arată în fața obiectivului cu curaj și franchețe. În Eu se evidențiază repercusiunile unui comportament abuziv și opresiv care a fost început încă din perioada copilăriei, frica în fața unei entități care pare că ar deține mai multă „putere’’. „Acasă” are plural? ne lasă un gust dulce, vorbindu-ne despre cum acasă poate însemna ceva atât de diferit pentru fiecare persoană și cum nu există o definiție strictă pentru ceva ce nu ține în realitate de un loc, ci de emoție.

Documentarul Alexa (r. Mișa Dragomir, Ceza (David Bularca), Diana Matilda Crișan) prezintă într-un mod participativ o bucată din călătoria Alexei spre acceptare, spre găsirea unui sprijin și spre liniștea unui vieți normale. O vedem făcând activități banale, cum ar fi condusul mașinii sau întinsul rufelor, o vedem într-un mediu confortabil și sigur vorbind împăcată despre parcursul său. Home Sweet Home (r. Moa Villasmil) își propune un final moralizator, fiind o animație care emană căldură și familiaritate. În contrast, What Happens After Death? (r. Anna Magnusson) conturează corelația natură-viață, diversitatea culturală fiind însoțită de cea vegetală. Spiritualitatea devine relevantă, ea fiind prezentă nu doar prin prisma multitudinii religiilor, ci și prin simbolistica luminii. Astfel, Al cui ești tu, mă? nu numai că nu oferă răspunsuri, ci îi oferă spectatorului ocazia, prin vizionare, de a se poziționa și de a se contorsiona între o puzderie de întrebări, experiențele creatorilor conturând o contemplare intrinsecă asupra raportului nostru cu tot ceea ce înseamnă extrinsec.

Filme: 

  • Nobody Taught Us How to Fix a Leaky Ceiling | Julia Yoo | Competiția Internațională | Canada | 0:01:00

O explorare despre portretizările și realitățile de exprimare a emoțiilor în multe locuințe ale asiaticilor imigranți din Canada. Povestea arată o fată intrând în casă și trecând prin stările de epuizare și resentiment față de absența emoțională a părinților ei. Dar descoperă că, în spatele ușilor închise, părinții săi suferă și ei.

  • With Love | Mily Patton | Competiția Internațională | Statele Unite | 0:03:28

Un film ce explorează sentimente de îndoială de sine, teama de viitor și reflexii asupra anului 2020.

  • Mic și Mare | Cusnir Sofia | Competiția Națională | România | 0:03:25

Un film ce ridică întrebări despre lucrurile (ne)semnificative, despre simplitate și natura umană de a fi (ne)mulțumită.

  • 3 Epistolary Films | Film colectiv | Competiția Internațională | Franța | 0:08:00

Aurélien, Adama, Liza. 3 scrisori scurte scrise și filmate de elevii unui liceu din Franța.

  • Și… | Corina Maria Oancea | Festival Friends | România | 0:07:19

Prin acest film documentar suntem introduși în viața de zi cu zi a unei tinere din Câmpina și în frământările sale, specifice adolescenței.

  • Eu | Mihailidis Ana-Maria | LGBTQIA+ | România | 0:02:47

The show must go on.

  • „Acasă” are plural? | Carme Ferrando | Festival Friends | România | 0:08:24

Încă de la prima venire a familiei sale în România, Carme a simțit o conexiune față de orașul în care locuiește. Armonia dintre viața cotidiană și clipele petrecute în familie o face să se simtă acasă în Craiova. Însă, ce înseamnă de fapt „acasă”?

  • Alexa | Mișa Dragomir, Ceza (David Bularca), Diana Matilda Crișan | LGBTQIA+ România | 0:09:25

Documentarul urmărește să exploreze ideea de comunitate, de acasă, de vizibilitate versus intimitate, în experiența și prin poveștile de viață ale Alexei Valianatos, femeie trans care locuiește în București împreună cu fiicele ei.

  • Home Sweet Home | Moa Villasmil | Competiția Internațională | Suedia | 0:06:37

Home is where the heart is…

  • What happens after death? | Anna Magnusson | Competiția Internațională | Suedia | 0:06:32

Realizatorea filmului încearcă să afle ce se întâmplă după moarte. Oameni diferiți din medii diferite au, normal, opinii diferite. Există un singur adevăr?