Mic Ghid de Început. Cinema-ul Regizat de Femei
Pentru că e un moment bun să recuperăm din lungul watchlist în care se tot strâng filme, criticul de film Flavia Dima ne ajută cu câteva titluri care pot servi drept prime stații într-o călătorie în cinema-ul regizat de femei. Lăsând la o parte anotimpul în care suntem, care servește de obicei ca focus pentru dragostea și admirația față de mame, surori, iubite și prietene, considerăm că recuperarea culturală a filmografiilor semnate de femei regizor este în continuare necesară. Recomandăm de asemenea cu mult entuziasm și seria Girls on Film a publicației Acoperișul de Sticlă cât și proiecțiile organizate de FILM MENU.
Așadar, vizionare plăcută și spor la explorat în continuare!
Classics
Cleo de 5 a 7
(1962, R: Agnès Varda)
Jeanne Dielmann 23 Quai du Commerce 1080 Bruxelles
(1975, R: Chantal Akerman)
Adoption
(1975, R: Márta Mészáros)
Daisies
(1966, R: Věra Chytilová)
The Piano
(1993, R: Jane Campion)
Hitlerjunge Salomo / Europa Europa
(1990, R: Agnieszka Holland)
Modern classics
La Ciénaga
(2001, R: Lucrecia Martel)
Marseille
(2005, R: Angela Schanelec)
Wendy and Lucy
(2008, R: Kelly Reichardt)
The Apple
(1998, R: Samira Makhmalbaf)
Beau Travail
(1999, R: Claire Denis)
Românești
Soldații. Poveste din Ferentari
(2017, R: Ivana Mladenovic)
Autoportretul unei fete cuminți
(2015, Ana Lungu)
Întoarcerea lui Vodă Lăpușneanu
(1989, R: Malvina Urșianu)
Touch Me Not
(2018, R: Adina Pintilie)
Non-ficițiune
D’est
(1993, R: Chantal Akerman)
East of War
(1996, R: Ruth Beckermann)
Paris is Burning
(1990, R: Jennie Livingston)
Cameraperson
(2016, R: Kirsten Johnson)
Les glaneurs et la glaneuse
(2000, R: Agnès Varda)